Quote

The goal is not to change your subjects, but for the subject to change the photographer.

vrijdag 22 april 2011

Vossen

Afgelopen zondagmiddag naar de AWD geweest, ingang zandvoortselaan dit keer.
Ondanks het prachtige weer was het verrassend rustig, vooral toeristen uit Zandvoort die met speurtochten en googlemap kaartjes de weg kwijt waren.


Het voorjaar begint nu echt zijn gezicht te tonen.
Toen we bij het Renbaanveld aankwamen om naar de aalscholvers te kijken zag ik een vos lopen:
Hij verdween al snel, maar even later kwam hij toch weer te voorschijn, hield gepaste afstand en was duidelijk op zn hoede, maar liep toch op zo'n 20 meter afstand rustig verder.

hij liep een beetje te hijgen, was kennelijk zijn wintervacht nog niet geheel kwijt.

Af en toe stopte hij om even te krabben, en om ons in de gaten te houden:

En verder ging hij weer:
prachtig, ik kan hier geen genoeg van krijgen :)

We gingen verder richting aalscholvers:













De laatste keer dat we hier waren was er één nest, de bedrijvigheid is inmiddels flink opgevoerd, ze vlogen af en aan met takjes en ander spul.
Ook op het water was genoeg actie:
We lopen verder richting duizendmeterweg, onderweg wat toeristen met behulp van onze wandelkaart de weg gewezen naar het oorlogsmonument (we komen ze zo weer tegen), en een stel anderen naar het strand

Bij de schuilhut aangekomen zien we twee vossen, die duidelijk aandacht nodig hebben






























Ze liepen duidelijk te schooieren, ondertussen liepen de toeristen langs die we richting oorlogsmonument gestuurd hadden, ze hadden wat andere mensen ontmoet en besloten gezamelijk dat de schuilhut het oorlogsmonument wel moest zijn, ik heb maar niets meer gezegd......
De vossen zagen ze amper en ze liepen verder richting strand.

Jeannette ging in het gras zitten om een kopje thee in te schenken, hé dat is wel erg intressant, een rugzak en lekker ruikende thee, de twee kunnen de verleiding niet weerstaan.

Als er dan ook nog een koekje uit de rugzak komt doen ze hun naam eer aan, op een gegeven moment stond er één rechtop met twee poten op Jeannettes been om te kijken of hij iets kon krijgen.
Helaas kreeg ik die er niet op.
Alle gevallen kruimels kruimels werden opgeschooierd natuurlijk :)

Nou ja, als er dan niks te halen is gaan we er maar bij liggen:



















Je wordt wel lui van dat weer

Ondertussen zag ik op een meter of 50 wat beweging richting zeeweg, daar kroop een derde vos uit de struiken, hij bleef op afstand liggen kijken naar de hele vertoning.

voorzichtig liep ik op hem af, hij was duidelijk schuwer, maar bleef toch liggen

Dit is wel een hele mooie zeg, wat een mooie kleur en tekening

Hij schrikt op van wat mensen die langslopen

toch maar weer gaan zitten
Ik heb wel eens gelezen over een vos die "beauty" genoemd werd, zou dit m zijn? zeker een passende naam
Op een gegeven moment wordt de aandacht te veel en gaat hij er vandoor.

we vertrekken weer richting zandvoortselaan







































Ik ben helemaal gelukkig, 4 vossen op 1 dag, wat is dit toch een uniek gebied.

5 opmerkingen:

  1. Deze derde vos is niet beaty....die woont een stukkie verderop.
    Dit is volgens mij het jong van beide rugtasvosjes.
    Inderdaad een pracht beestje en ook (nog) wat schuwer dan de beide andere.
    Mooie serie ,,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo André, ik ben degene die ooit een vos de naam Beauty heeft gegeven, maar dit is weliswaar een beauty, maar zoals Ria al schrijft, is dit een ander vosje. Mooie opnames!
    Barcelona is ook mooi, maar dit bekende terrein spreekt me meer aan.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. deze mooie ervaring heb ik gisteren ook mee mogen maken, je hebt er duidelijk net zo van genoten als ik. Schitterend zijn je foto's.

    Groeten Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verslag van je wandeling met mooie vossenfoto`s.
    Fraai die gaap foto, mooi te zien dat de tanden er (nog) goed uitzien, er lopen er ook een paar met fietsenstalling gebitjes
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend die gapende vos, hoe snel kan je verveelt raken wanneer je niks te eten krijgt.
    Eergisteren hoorde ik van de boswachter dat er onlangs kleintjes zijn geboren, wat moet het mooi zijn om ook die op de foto te krijgen.
    De aalscholvers blijven ook aantrekkelijk, heb je het daar droog gehouden?

    groet,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen